Apmeklētāju skaitīšanas un rindu regulēšanas sistēmas

Apmeklētāju skaitīšanas sistēmas mazumtirdzniecībā nodrošina veikala apmeklētāju plūsmas un konversijas rādītājus, t.i., sniedz procentuālus datus par tiem veikala apmeklētājiem, kas izdara pirkumus.

Periodiska apmeklētāju plūsmas un konversijas datu salīdzināšana ļauj mazumtirgotājam noskaidrot veikala darbības rādītājus pa gadiem vai salīdzinājumā ar citiem veikaliem. Precīzi apmeklētāju skaitīšanas dati  palīdz plānot un optimizēt darbinieku skaitu un citas darbības veikala darbības ietvaros (telpu tīrīšanu, remontdarbus u.c.). Moderna apmeklētāju skaitīšanas tehnoloģija sniedz datus rindu kontroles un pircēju izsekošanas vajadzībām.

Tirdzniecības centru mārketinga pasākumi ir balstīti uz apmeklētāju statistikas datiem. Izmantojot apmeklētāju skaitīšanas sistēmu, tirdzniecības centru īpašnieki var noteikt atdevi no mārketinga pasākumiem un pielāgot nomas maksu lielveikala apmeklētāju kopskaitam. Sabiedriskajām ēkām parasti piešķir kategorijas atkarībā no tajās ietilpstošā maksimālā cilvēku skaita. Lai arī neviena apmeklētāju skaitīšanas sistēma nav 100% precīza, elektroniskās apmeklētāju skaitīšanas sistēmas nodrošina salīdzinoši precīzas uzskaites statistiku. 

Daudzas sabiedriskas organizācijas (bibliotēkas, muzeji u.c.) izmanto cilvēku skaitīšanas sistēmas, lai kontrolētu apmeklētāju plūsmu. Vietās, kur biļetes nepārdod, automātiska apmeklētāju skaitīšana nodrošina datus par pakalpojumu izmantojušo klientu skaitu.

Ir pieejami dažādi lieli un nelieli risinājumi, kuru pamatā ir atšķirīgas tehnoloģijas: infrasarkanais stars, datorizēta sistēma ar analogām un IP videokamerām, siltuma attēlu uztveršana, kas ļauj uztvert siltuma un citus avotus.

Rindu regulēšanas sistēmas izsniedz numurētus talonus, izveidojot skaidru rindas kārtību un tādējādi nodrošinot organizētu gaidīšanu bez stresa. Sistēmas funkcijas ļauj organizēt plānotu klienta pieņemšanu pēc iepriekšēja pieraksta vai attālināti pa viedtālruni vai ar īsziņu. Apkalpošanas kārtība un vieta tiek skaidri norādīta ar redzamiem un dzirdamiem signāliem. Informācijas monitori sniedz informāciju par dinamisko rindas garumu, gaidīšanas laiku utt.

Rindu regulēšanas sistēmas palīdz uzlabot klientu apkalpošanu mazumtirdzniecības vietās, bankās, lidostās, valsts dienestos u.c. Rindu regulēšanas sistēmas ļauj menedžeriem uzlabot darba efektivitāti un samazināt izmaksas. Saskaitot cilvēkus pie ieejām vai rindās, prognozējoši algoritmi palīdz prognozēt, cik daudz apkalpošanas punktu būs nepieciešams kvalitatīvai klientu apkalpošanai. Uzņēmuma vai iestādes vadība saņems automātiskus paziņojumus un varēs operatīvi kontrolēt situāciju.

Galvenie sistēmas nodrošinātie mērījumi ir šādi:

  • Telpās esošo klientu skaits
  • Rindas garums
  • Vidējais gaidīšanas laiks līdz apkalpošanai
  • Klientu apkalpošanas personāla dīkstāve
  • Kopējais gaidīšanas laiks

Rindu regulēšanas sistēmas ir iespējams pārveidot centralizētos risinājumos uzņēmumiem. Tīklam pieslēgtas rindu regulēšanas sistēmas nodrošina uzņēmuma vai iestādes centralizēto vadību, kas ļauj samazināt izdevumus, pilnvērtīgi izmantot tīkla savienojumu un sagatavot klientu plūsmas pārskatus.